Nyt fra Røde Kors Haarby
Nørklernes hyggelige julefrokost
Onsdag den 13 december var nørklerne samlet til julefrokost i Røde Kors Huset. Efter spisningen hyggede nørkledamerne sig med de gode gamle julesange og spillede bankospil om mange fine præmier. Kaffen blev nydt med slik og julegodter. Nu holder de flittige hænder juleferie og mødes igen den 17. januar 2024. Læs mere
Hygge i besøgstjenestens julecafé
Torsdag den 7. december mødtes 30 gæster og frivillige til “julecafé”. Vi sang nogle af julens dejlige sange og salmer. Det var en fornøjelse at se, hvordan alle i løbet af eftermiddagen hjalp hinanden med at lave juledekorationer. Mette Brejnholt stod i køkkenet og bagte brunkager. Alle gæster gik hjem med en selvgjort juledekoration, Læs mere
Nørkledag i Aarup
Lørdag, den 28. oktober blev der afholdt Nørkledag i Aarup med ca. 40 deltagere fra hele kommunen. Efter den dejlige kaffe med rundstykker fortalte Karl Møller om livet for en udsendt familie i Grønland i 1980-erne. Derefter var der erfaringsudveksling. Alle var enige om, at det har været udfordrende med de nye retningslinjer, og Læs mere
Besøgstjenestens café med fortælling fra Gambia
Den 5. oktober afholdt vi café i Besøgstjenesten. Der kom 26 gæster. Karen Jensen viste billeder og fortalte om sin tur til Gambia sammen med medlemmer fra Haarby Lions. Turen gik til et skoleprojekt i landbyen Kubuneh, som Lions støtter økonomisk. Karen fortalte meget levende om turen, og vi lyttede alle med stor interesse. Læs mere
Sokker til SOKKENISSEN
Røde Kors Haarbys nørklegruppe har strikket 210 strømper, der er klar til afsending til Ishøj Teater, der i december måned opfører skuespillet ”Sokkenissen” Forestillingen laves i samarbejde med Røde Kors og deres nørklere. Forestillingen bliver spillet i teatersalen på Kulturium i Ishøj. Adressen er Ishøj Østergade 28, 2635 Ishøj. Teatret støtter samtidig indsamling til Læs mere