Landsindsamling

Landsindsamlingen

Igen i år var der traditionen tro landsindsamling til Røde Kors den første søndag i oktober - altså i år søndag d. 7. okt.

På trods af at indsamlingen ikke har haft den store mediebevågenhed, har indbyggerne i den gamle Haarby Kommune været parate med donationer og taget pænt imod alle de mange frivillige indsamlere, der på fornem og respektfuld måde år efter år melder sig og går eller kører en rute – nogle endda to ruter! En stor TAK skal der lyde fra Røde Kors afdelingen i Haarby til alle indsamlerne!

En særlig tak sendes til Haarby Efterskole, som med en flok på 42 elever gjorde det muligt at gennemføre de lange køreruter i landdistrikterne og at få bemandet standpladserne i byen!

Tak til butikkerne fordi man velvilligt giver os mulighed for at samle ind blandt deres kunder.

Alt i alt fik vi dækket 43 ruter ud af 45! Det indbragte et kontantbeløb på 28.946 kr. og 4.805 kr. via Mobile Pay. Samlet indbragte det 33.751 kr., som er næsten præcist det samme beløb, som sidste år! På landsplan har man på nuværende tidspunkt meldt ud, at det samlede beløb ligger på ca. 16 mio. kr. – lidt mindre end sidste år!

Efter endt indsamling var der forplejning til indsamlerne i form af æbler, sponseret af Per Bækkelund og kaffe/te/sodavand og wienerbrød. Brødet var sponseret af Haarby Bageri. Tak til vore sponsorer!

Næste års indsamling løber af stablen søndag, d. 6. okt.

Håber vi ses igen til næste år!

Lisbeth Bertelsen

inge-lise-toerrer-penge
Kasserer Inge Lise Hansen fik ikke
brug for viskestykket for at få
et korrekt resultat ligesom i 2016.

Søndag d. 6. oktober 2019 er datoen for den næste indsamling, og indsamlingsleder Lisbeth Bertelsen modtager gerne løbende tilmelding fra interesserede indsamlere på tlf. 21 74 72 81.

Lisbeth 150x200
Lisbeth Bertelsen